مدرسه حسابی

۶۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود

فلج اطفال یک عفونت ویروسی مربوط به نخاع و اعصاب است نشانه&zwnj های فلج اطفال مانند بسیاری دیگر از بیماریهای ویروسی عبارتند از تب، گلودرد ، گوش درد و خشکی گردن. در بسیاری از موارد، این بیماری منجر به فلج نمی&zwnj شود و غالباً بهبودی حاصل می&zwnj آید اما اگر پیشرفت کند به احتمال زیاد اندامهای تحتانی بدنی یعنی پاها فلج میشود وراه رفتن را دشوار و حتی غیرممکن می&zwnj سازد این بیماری از طریق مدفوع اشخاص آلوده منتقل میشود و می&zwnj تواند سریعاً همه&zwnj گیر شود در حال حاضر می&zwnj توان با یک دوره سه گانه مصرف واکسن خوراکی آن ایجاد مصونیت کردو جلوی بیماری را گرفت.
آیا خطرناک است؟
فلج اطفال همیشه خطرناک است و اگر تشخیص داده نشودو پیشرفت کند فلج دائمی عارض خواهد شد.
ابتدا چه کار باید بکنید؟
اگر مواردی از فلج اطفال را در جامعه خودتان مشاهده کردید نسبت به علائم بیماری آنفلوآنزا بهمراه خشکی و درد گردن و تب در کودک خود هوشیار باشید.
آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر نشانه&zwnj هایی مانند آنفلوآنزا را در کودک خود مشاهده کردید و حرکت دادن پاهای او را دشوار می&zwnj بینید و یا اینکه تنگی نفس میشود حتی اگر قبلاً با تزریق واکسن فلج اطفال مصونیت پیدا کرده است هر چه زودتر به دکتر مراجعه کنید.
دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
اگر دکتر به فلج اطفال مشکوک باشد کودکتان را جهت آزمایشات بیشتر در بیمارستان بستری می&zwnj کند تنها درمان این بیماری استراحت مطلق و آرامش کامل است زیرا آنتی بیوتیکها هیچ تاثیری در بیماریهای ویروسی ندارند اگر شما بتوانید بخوبی از وی مراقبتهای ویژه پرستاری را بعمل آورید می&zwnj تواند او را به خانه بفرستد.
اگر کودکتان در خانه پرستاری میشود دکتر یا فیزیوتراپیست درباره نوع رژیم غذایی و ورزشهای لازم به شما اطلاعاتی خواهند داد.
شما چه کمکی می&zwnj توانید بکنید؟
کودک خود را در اولین سال بعد از تولد واکسینه کنید واکسن فلج اطفال به شکل واکسن سه گانه براساس زمانبندیهای استاندارد مصونیت سازی تجویز میشود.1
بیماری فلج اطفال را هزار و پانصد سال قبل از مسیح می شناختند ولی از ویروس و چگونگی آن بی اطلاع بودند بعدها معلوم شد که این بیماری مسری و همه گیر است .
ویروس در خون ، مدفوع و دستگاه عصبی وجود دارد این بیماری با پیشرفت تمدن نسبت مستقیم دارد یعنی در ممالک متمدن خیلی فراوانتر از نقاط عقب افتاده است .
* نشانه های فلج اطفال
سابق بر این تصور می شد که این بیماری مخصوص کودکان است ولی این تصور اشتباه بود زیرا تمام کسانی که با ویروس روبرو می شوند به بیماری مبتلا میگردند و عده ای از مبتلایان به این بیماری ، فلج و زمین گیر می شوند . دوره نهفتگی متوسط فلج کودکان ۱۰ روز است .
گاهی ویروس این بیماری مدتها در گلو و روده ی اشخاص سالم بدون ایجاد مزاحمت زندگی می کند ولی به محض مساعد شدن زمینه مزاجی شخص از قبیل پرکاری ، واکسیناسیون ، کشیدن دندان ، درآوردن لوزه ها و بیماریهای دیگر عامل بیماری شروع به رشد و فعالیت کرده وارد دستگاه عصبی می شود و باعث فلج می گردد .
یکدسته نشانه های مقدماتی برای این ناخوشی وجود دارد مانند تب ، سردرد ، تهوع ، گلودرد که چند ساعت یا چند روز طول کشیده و سپس بکلی برطرف می گردد و بیمار بهبود کامل پیدا می کند . در برخی از افراد ناخوشی با همین علائم مقدماتی خاتمه می یابد و فلجی بوجود نمی آید ( شکل ساقط شونده ) ولی در بعضی از افراد ۵ تا ۸ روز بعد از علائم مقدماتی بیماری ، دوباره تب میکنند و علائم مننژیت کاذب پیدا می کنند مانند سفتی گردن ، سردرد شدید ، استفراغ ، درد عضلات و گاه علائم عصبی پیدا می شود . این علائم نیز در عرض ۳ تا ۸ روز بهبود کامل پیدا می کند ( نوع غیرفلجی ) گاهی هم به دنبال نشانه های یاد شده فلج های شل در گروهی از عضلات بدن عارض می شود ، وسعت و محل این فلجها با وسعت آسیب های مغزی و نخاعی مربوط می باشد یعنی هر چه ضایعات مراکز مغزی بیماری زیادتر باشد فلجهای حاصله وسیع تر خواهد بود .

شامل 17 صفحه word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

تبخال بیماری عفونی مزمنی است که در اثر آلودگی به ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) به&zwnj وجود می&zwnj آید و زخم&zwnj ها و تاول&zwnj هایی بر روی پوست ایجاد می&zwnj کند. این زخم&zwnj ها معمولاً بر روی لب&zwnj ها، گونه&zwnj ها، بینی، چانه، ناحیة تناسلی و باسن ظاهر می&zwnj شوند. عفونت غالباً به صورت دوره&zwnj ای ایجاد می&zwnj شود و زخم&zwnj های بدمنظره و دردناکی ایجاد می&zwnj کند.
دکتر لیلی چمنی تبریز، متخصص بیماری&zwnj های عفونی و گرمسیری و مدیر گروه پژوهشی عفونت&zwnj های تولیدمثل پژوهشکدة ابن&zwnj سینا، در خصوص تبخال می&zwnj گوید: « تبخال تناسلی (هرپس ژنیتال) را اولین بار جان آستروک (John Astruc) پزشک پادشاه فرانسه، در 1736، توصیف کرد. پس از آن به&zwnj تدریج آشنایی پزشکان با این ضایعات و انواع تبخال&zwnj های دهانی و تناسلی بیشتر شد تا سرانجام، در 1925، ویروس هرپس سیمپلکس، که عامل این ضایعات است، در آزمایشگاه کشت داده شد.
این ویروس که گسترش جهانی دارد در دو نوع 1 و 2 در انسان ایجاد بیماری می&zwnj کند. نوع 1 اغلب با تبخال&zwnj های دهانی همراه است و ابتلای به آن از سنین پایین شروع می&zwnj شود. به&zwnj طوری&zwnj که 90 درصد افراد تا قبل از 5 سالگی با ویروس تماس پیدا می&zwnj کنند. ویروس نوع 2 اغلب تبخال&zwnj های تناسلی ایجاد می&zwnj کند و تماس با آن اغلب در دوران بعد از بلوغ و شروع فعالیت جنسی است. اصولاً تبخال&zwnj های تناسلی جزء بیماری&zwnj هایی هستند که از راه تماس جنسی منتقل می&zwnj شوند.»
بروز علائم بیماری معمولاً 4 تا 7 روز بعد از تماس با فرد حامل ویروس یا ترشحات حاوی ویروس است. البته، در اغلب موارد، ابتلا بدون علامت است.
مدیر گروه پژوهشی عفونت&zwnj های تولیدمثل پژوهشکدة ابن&zwnj سینا می&zwnj افزاید: « شایع&zwnj ترین علامت بیماری، در صورت ایجاد، پیدایش تاول&zwnj های کوچک آبدار در ناحیة تناسلی است که بعداً پاره می&zwnj شوند و زخم&zwnj های دردناکی ایجاد می&zwnj کنند، زخم&zwnj ها خشک می&zwnj شوند و به&zwnj تدریج در چند روز بهبود می&zwnj یابند. برخی افراد ممکن است فقط ضایعاتی قرمزرنگ یا برجسته پیدا کنند و برخی هم، هنگام دفع ادرار، درد داشته باشند. در خانم&zwnj ها ممکن است ترشحات آبکی واژینال هم مشاهده شود. در مجموع می&zwnj توان گفت سوزش ادرار، همراه با ترشحات آبکی شفاف از پیشابراه، غالباً از عوارض عفونت با ویروس تبخال است.»
زخم&zwnj ها معمولاً 4 تا 7 روز بعد از اولین عفونت ایجاد می&zwnj شوند و بیمار علائمی شبیه به سرماخوردگی نظیر تب، تورم غدد لنفاوی کشالة ران و کوفتگی دارد. زخم&zwnj های تبخالی معمولاً در اولین ابتلا شدیدترند ولی در دفعات بعدی ابتلا، ضایعات کوچک&zwnj ترند، درد کمتری ایجاد می&zwnj کنند و زودتر بهبود می&zwnj یابند. ضمن اینکه قبل از هر عود بیماری، فرد در ناحیة مبتلا احساس خارش، ضربان یا سوزش دارد و ممکن است دردهایی در لگن یا پاها داشته باشد.
این متخصص عفونی دربارة محل ظاهر شدن ویروس تبخال تناسلی می&zwnj گوید: « تظاهرات تبخال تناسلی در قسمت&zwnj های مختلفی ازجمله آلت تناسلی و بیضه&zwnj ها در آقایان، اجزای دستگاه تناسلی در خانم&zwnj ها، مقعد، پیشابراه، باسن و پاها ایجاد می&zwnj شوند. لیکن باید به&zwnj خاطر داشت که بسیاری از مبتلایان بدون علامت&zwnj اند یا علائم خود را با مشکلات دیگری ازجمله بیماری&zwnj های قارچی، گزش حشرات و هموروئید اشتباه می&zwnj گیرند.»

شامل 4 صفحه word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:28

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

محصولات

روش تحقیق

سابقه تحقیق

اصطلاحات و مفاهیم

زندگی باشیمکتابخانه فارسیکتابخانه موضوعی فارسی

دومان

دومان سولدوزیسایت جالب آموزشیوبلاگ گروهی ایرات بحثسبزینههوای خنگ استغنانقطه دید( نوشته های یک خبرنگار)سایت سینماییسایت بازتابشوالیه بزرگلیکندونی جامعامیدوارانسایت سخنسایت ادبیات و فلسفهسایت دواتنچاقروان پرستاریاقتراحکتابخانه مدیریت پروانه مهاجر بیدمشک5 راه وبمجله تدبیرامید به فرداهاسایت استاد نیکخوخورشیدیارانبیا باهم

نمی دانم چرا در ذهنم پنجره جایگاه مهم تری نسبت به در دارد . شاید به این دلیل باشد که تکلیفم با در روشن است . یا از آن میگذرم یا نه . اما پنجره رابطه اش همچنان ادامه دارد . مستمر است و مانا . دائمی است . چونان که خدا . جایگاهی است برای تماشا و نه گذشتن . در ، یا باز است یا بسته . اما پنجره محل عبور جسم نیست . نور است و نگاه که از آن مبادله میشود . اگر وارد مکانی شویم از این پس سر و کارمان با پنجره خواهد بود . در را هیچگاه هر روز دستمال و گرد گیری نمیکنند . اما شیشه های پنجره &hellip فکر میکنم در مثل دفتر خانه رفتن و ازدواج کردن است و پنجره حکایت زندگی کردن باشد . بله گرفتن یا گفتن ! چیزی طول نمی کشد که همان عبور از در است و باقی یک عمر زیستن است که به مثابه همان نگاه از پنجره است . افق دارد . دایره طیران نگاه باز است و به هر سو آزاد است که بپرد . لای درختان . روی تشک نرم ابر . بازی با ستارگان . نگاه به تشییع یک جسد ! . دیدن بازی بچه های کوچه و دعوای زنان بر سر خرید از سبزی فروش و محو شدن در کیفیت سبکبالی نوازندگی گدای کور محله ! و قص &hellip برای هیچ دری پرده جهاز نمی کنند . پنجره ها هستند که ارج پرده برگرفتن و پرده بر اندازی دارند . در را لمس میکنم . اما پنجره را می بینم . در زمخت است و زبر و گاه زنگ میزند و گاه لگد میخورد . پنجره هیچ یک از این صفات را ندارد . همه صافی است و فقط معبر عبور بهترین نگاههاست و بهترین چشم چرانی ها . برای من در

معنای حقیقت آمد و شدن است و پنجره به حکم آزادی و اوج و عروج است . در را بیشتر رنگ میزنند تا نفرت همجواری با دیوار را ازش بگیرند اما پنجره را شیشه میاندازند تا همجوار هوا و آزادی باشد . نمی دانم اگر بنا باشد به این تداعی آزاد در باره در و پنجره ادامه بدم تا کجا ها باید ذهنم را پرواز بدهم . چه روزها و شب هاست که باید صرف نوشتن و اندیشه در این خیال شود . یادم هست مدتها پیش باز درین مهم نوشتم اما راضی ام نکرد . چون همین الان ! . بیشتر شکوه ای بود از یادگاران دور و یادواره ای از آن پنجره ها که مرا به آن چشمان رهنمون بودند و لیک اینک نیستند . پنجره هایی بودند که هر روز و شب دلشوره میدادند و امید . هم زمان برف . هم زمان تاریکی شبهای تابستان . از حق نگذریم امیدش بیش بود و شادمانی اش هم . پنجره من ، قهر هم داشت . گاهی ابرو جمع میکرد و عبوس نگاهم میکرد . عتاب میکرد و دعوا . وصف لحظاتش دشوار است . ناز هم داشت . از آن ناز ها که دل هر عاشق و معشوق سر مستی رو وادار به ایستادن تا صبح ستارگان میکند . گاه از پشت پردگان زلفی بر باد بود و دستی به نوازش چشم های من . نگاه های تند خواهش از من و کرشمه ماهورگان از آن مژگان &hellip گذشت . عمر هم گذشت . در تمنای وصال با آن شمایل محرومیم و هر روز خیالی نو . افسوس که عمر هم در یغ میکند و بی شرمانه میگذرد . حق دارد . چون مرگ قطعی است و نزدیک و ما محروم . خیلی محروم . خواستم از محرومیت های خودم چیز بگم . میدانم طاقت فرساست و جانکاه . به همین بسنده میکنم . شاید روزش برسد و تصویر آن پنجره را نمایش دیداری کنم ! . حرف زیاده شد . اما چه کنم که شما خوبان ، خوب حوصله میکنید ! . شاید یک روز تکلیفم با پنجره ها و درب ها روشن شد . شاید یک روز ، از همین درها رفتم و از پنجره به تماشا نشستم



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :22

عقب ماندگی ذهنی کودکان

همواره یکی از دلایلی که ما نمی توانیم اطلاعات کاملاً&zwnj مربوط و جامعی در مورد کودکان و دانش آموزان استثنایی بدست بیاوریم اینست که معمولاً وقتی با کودک استثنایی مواجه می شویم ذهن ما بخاطر انباشته شدن ، از غیر عادی بودن ذهنی یا جسمی کودک پیشداوری می کند و غالباً ویژگیهای خاصی که کودکان استثنایی دارند ( نابینایی &ndash ناشنوایی &ndash عقب ماندگی و &hellip ) مشخصه اصلی آنها می شود . متاسفانه اکثر والدین از داشتن چنین فرزندانی احساس شرمندگی می کنند ودر قالب موارد سعی در مخفی کردن کودکشان در انظار عمومی دارند .

تعریف عقب ماندگی ذهنی :

عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست بلکه در هر دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیتهای ذهنی در حد طبیعی نبوده اند . اجتماع برای مصلحت ، تعجب یا سالم سازی ، بعضی از این افراد را تحمل می کرد عده ای را محبوس می ساخت و دسته ای را به مرگ محکوم می نمود. پنیل که به حق باید او را بنیانگذار روانپزشکی جدید نامید اولین کسی بود که به دلجویی بیماران پرداخت و برای آنان برنامه های تفریح و گردش در نظر گرفت .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

در این بخش فایل کامل گزارش مطالعات بررسی و شناخت طرح جامع شهر کلات استان خراسان رضوی برای دانلود قرار داده شده است. فایل ضمیمه به صورت PDF و در 181 صفحه می&zwnj باشد. در ادامه فهرست مطالب کامل این گزارش آمده است. در صورت تمایل می&zwnj توانید فایل کامل این گزارش را از فروشگاه خریداری و دانلود فرمایید.

width=

width=

width=



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
جزوه

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:9

توضیحات

با وجودی که از عمر این مسئله تصاعد پنجاه قرن می گذرد در مطالب درسی مدارس در زمان نسبتاً جدید عرض اندام نموده است. در کتاب درسی ماگنیتسکی که دویست سال قبل به چاپ رسیده و طی نیم قرن نقش راهنمای اساسی تعلیمات دبستانی را ایفا کرده بود گرچه موضوع تصاعد در ج گردیده ولی فرمول های عمومی که مقادیر وارده را بهم مرتبط سازد در آن وجود نداشت. و خود تدوین کننده کتاب درسی نیز به آسانی از عهده این مسایل برنمی آمده است. ولکن فرمول مجموعه جمله های تصاعدی حسابی را بآسانی می توان به یک شیوة ساده و عینی به کمک کاغذ شطرنجی استخراج کرد. روی چنین کاغذی، هر تصاعد حسابی بصورت یک شکل پلکانی نمایش داده می شود. بطور مثال، شکل ABCD رد شکل 34 تصاعد

2،5،8،11،14

را نمایش میدهد.

برای تعیین مجموعه جملات آن نقشه را تا حصول مستطیل ABGE تکمیل می کنیم. درنتیجه دو شکل مساوی ABCD و DGEF حاصل می شود. مساحت هرکدام از آنها، مجموعه جملات تصاعد را نمایش می دهد یعنی دو برابر مجموعه تصاعد، مساوی به مساحت مستطیل ABGE است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحات: 21


فهرست مطالب :

1- معرفی :
2- سیستم های عامل :
3- ویژگی ها :
4- پیاده سازی :
5- تایید (verifcation) :



سؤالی است که بارها مطرح شده است . جواب آن به طور صریح به این مسئله می پردازند کهAI در صنعت و تکنولوژی کاربرد زیادی دارد . عامل پیشرفت یک برنامه و مؤثر شدن یک برنامه را در پیشرفت یک تکنولوژی می دانند هر برنامه ای که در پیشبرد تکنولوژی مؤثر باشد را برنامة ایده آل به حساب می آورند . اما تجربیات بیانگر آن است که ما می توانیم باتکیه بر این برنامه های نرم افزاری به شناسایی هر چه بیشتر تکنولوژی نرم افزار پی ببریم و آن را به کار گیریم . تئوری BDI در ابتدا به توصیف در AOSE در حالات آموزش نرم افزار و پیشرفت آن در نولوژی می پردازد . اما BDI فقط یک حالت از علم مربوطه به کار می برد و باعث گسترش آن تئوری می شود .
AI چیست



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحات: 16


فهرست مطالب :

ساختن یک پایگاه داده
ساختن یک پایگاه داده جدید
برای ساختن یک پایگاه داده جدید
تنظیم ویژگیهای پایگاه داده
طراحی پایگاه داده
مدیریت پایگاه داده
برای افزودن یک ستون کاراکتری به جدول
افزودن ستون به یک جدول
برای افزودن یک ستون عددی به جدول
ساختن ایندکس&zwnj ها
برای تغییردادن نام ایندکس
نگه داری ایندکس&zwnj ها
از بین بردن ایندکس ها
برای جذف یک ایندکس
کپی و جابه جا کردن اطلاعات
استفاده از ویزارد DIS Export



درمحیط SQL Server، شما می&zwnj توانید جداول ،نماها ودیگر اشیا مربوط به یک سری از اطلاعات درون یک پایگاه داده راذخیره کنید .بنابراین اولین قدم درپیاده سازی یک برنامه کاربردی اطلاعاتی ،ساختن پایگاه داده آن است که روش انجام این کار رادراین قسمت یاد خواهید گرفت .
برای یک پایگاه داده منطقی ،SQL Server دوفایل می&zwnj سازد: یکی برای اشیاءویکی برای ثبت تراکنشهای انجام شده .

ساختن یک پایگاه داده جدید
برای انجام این کار می توانید روی پوشه Data bases راست کلیک کرده ودستور NEWdata base را ازمنوی زمینه انتخاب کنید .ولی ساده تر این است که ازویزارد creat data base استفاده نمایید .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحات: 9




کاربرد روز افزون بانک اطلاعاتی SQL مرا بر آن داشت تا مطالبی هر چند کوتاه جهت خوانندگان محترم سایت تهیه نماییم. قبلا از هر چیز لازم به ذکر است که مطالب ذیل در حد آشنایی بوده و دوستا برای دستیابی به تکنیکهای بیشتر می بایست از کتابهای مرجع و Book online خود SQL Server استفاده نمایند. در مطالب زیر که سلسله وار مباحث SQL Server را مرور خواهیم کرد , سعی شده تا ابتدا مطالب مقدماتی جهت آشنایی آورده شود و سپس اگر عمری باقی بود به مطالب پیشرفته آن بپردازیم. همچنین برای یادآوری خدمت دوستان ابتدا مرور سریعی بر چند دستور SQL که کاربرد بیشتری دارند خواهیم پرداخت و سپس به SQL Server و مطالب آن خواهیم پرداخت . مطالب زیر اکثرا از کتاب Microsoft SQL Server 7.0 Database Implementation Training انتخاب گردیده است



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

عوامل موثر بر اخلاق جوانان

فهرست مطالب:

1- معاشرت................................................................................................................ 1

2- دوستی.................................................................................................................. 4

معیارهای انتخاب دوست............................................................................................. 6

3- معنویت................................................................................................................. 8

4- مطالعه.................................................................................................................. 10

5- تمرکز فکر........................................................................................................... 15

پیشنهادها و راه کارها................................................................................................. 17

منابع.......................................................................................................................... 21



دریافت‌فایل