بیان تجربیات کلی همراه با بیان چالش ها، مشکلات وبیان راهکارها و برنامه های آینده یک دبیر
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:31
قیمت:3500 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
تجربیات مدون دبیر
جهت بهتر نشان دادن این مطلب از ورد 2010 استفاده کنید
اد اره کل آموزش و پرورش
سازمان آموزش و پرورش استان
اداره آموزش و پرورش
نام:
نام خانوادگی:
پست سازمانی: دبیر
کد پرسنلی:
عنوان:
بیان تجربیات کلی همراه با بیان چالش ها، مشکلات وبیان راهکارها و برنامه های آینده
فهرست مطالب
مقدمه 3
فصل اول: بیان مشکلات و چالش ها
گوشه گیری و کم رویی برخی از دانش آموزان 8
شلوغ بودن کلاس ها، پوشیدن لباس نا مناسب برخی از دانش آموزان 8
مشکل خواندن در درس ادبیات 9
ضعف و بی علاقگی دانش آموزان در درس انشاء 12
کتاب و کتاب خوانی 13
مشکلات فرزندان به خاطر اعتیاد والدین آنان 13
مسابقات (انشاء نویسی) 14
تلفن همراه و وسایل آرایشی و زینتی 15
فصل دوم: بیان راهکارها، پیشنهادات و برنامه های آینده
راهبردهای برقراری ارتباط با نوجوانان 18
راهکارهای پیشگیری استفاده از تلفن همراه در مدارس 20
چند پیشنهاد برای بهبود کار و کلاس انشاء 21
راهکارهای کتاب و کتاب خوانی 24
راهکارهای مشکل خواندن در درس ادبیات 26
برنامه های آینده من 31
مقدمه
سپاس خدای را بر آنچه از خدایی خود به ما شناسانده و بر آن چه از شکر خود به ما الهام کرده است و بر آن درها که از علم و ربوبیتش بر ما گشوده است.
از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی،نقش معلم به عنوان مهم ترین عامل نظام تعلیم و تربیت جایگاه و اهمیت بسزایی دارد.معلم در رشد و پرورش دانش آموزان ،نقش مهمی را ایفا می کند.
تمامی فعالیت های معلم،مانند شناخت فرآیند رشد کودکان و نوجوانان، شیوه های تدریس و علاقه مندی به رشته تدریس خود ،از عواملی هستند که در آموزش و پرورش دانش آموزان ،دخالت زیادی دارند. معلمانی که در تدریس خود از شیوه های متعددی استفاده می کنند بر محتوای رشته تدریس خود تسلط دارند و به کار خود عشق می ورزند.اغلب،دانش آموزانی توانا و خلاق پرورش می دهند.
معلم برای کسب موفقیت در تدریس باید از نظریه های نوین آموزشی و روانشناسی آگاهی و اطلاعات لازم وکافی داشته باشد.روش تدریس معلم باید با اصول و اهداف آموزش و پرورش و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان هماهنگ باشد تا بتواند ضمن جهت دادن به فعالیت های تربیتی و آموزشی خود شاگردان را به سوی اهداف تعلیم و تربیت هدایت و راهنمایی کند.
فراگیرندگان در هریک از دوره های آموزشی نیازهای ویژه ای دارند .بنابراین آشنایی مربیان و معلمان با خصوصیات رشد و نیازهای دانش آموزان در هر یک از دوره های تحصیلی می تواند در پیشرفت یادگیری و رشد و تکامل شخصیت آنها مؤثر باشد.
از آنجایی که معلم خود انسانی است که عهده دار تعلیم و تربیت اجتماعی کودکان است.انسانی که خود تحت تأثیر عوامل خانوادگی و محیطی و اجتماعی قرار دارد. پس توانایی یادگیری و بکاربستن دانش مهارت، اصول و نتایج حاصل از تحقیقات روانشناسی را در تدریس داشته باشد.
دانلود فایل
لینک منبع و پست :http://campiran.ir/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-2172-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d9%84%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%da%86/
- ۹۵/۱۲/۱۲